Handelsbetingelser

Uhlala Knitwear

Att: Dina Pedersen
2400 København Nordvest
CVR-nummer: 41385170

Betaling

Uhlala Knitwear modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Samt Mobilepay & PayPal.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

 

Uhlala Knitwear bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Uhlala Knitwear, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
contact@uhlalaknitwear.dk

Levering

Dine varer kan sendes med DAO-hjemmelevering eller til DAO-pakkeshop. Bestillinger afsendes indenfor 1-3 hverdage.
Fragtprisen for standartlevering til hjem eller pakkeshop er 40 kr inkl. moms, og der leveres kun til adresser i Danmark.


DAO vil omdirigerer en pakke til en pakkeshop, hvis det ikke er muligt at foretage en hjemmelevering, ligesom pakker til pakkeshop kan omdirigeres, hvis den valgte shop er fyldt. DAOs forventede leveringstid er 2-4 dage fra pakken indleveres, og der leveres forsendelser alle ugens dage. I perioder med spidsbelastning kan længere leveringstid forekomme.


Uhlala Knitwear tager forbehold for længere leveringstider grundet forsinkelser hos DAO.

Skulle din forsendelse være væsentligt forsinket ifht estimeret leveringstid eller opstår der problemer med pakken under forsendelsen kontakt da Uhlala Knitwear på
contact@uhlalaknitwear.dk for assistance.


Erstatning og Forsikring
Dao erstatter op til 1000 kr ved bortkomst af forsendelse.


FAQ OM FRAGT:


- Der er gået 4 dage og min pakke er ikke blevet leveret endnu.

Brug dit pakkenummer hos DAO, på deres hjemmeside, og tjek status på din pakke gennem track og trace. Der vil du kunne se om der er bevægelse på pakken, og hvor den sidst tjekkede ind. Jeg får afhentet pakker fra mit indleveringssted hver dag, så selvom sidste meddelelse er PAKKE ER INDLEVERET, vil den efter 4 dage være blevet afhentet - typisk ligger pakken så i kø for at blive tjekket ind på terminal.


- Der er gået over 4 dage og min pakke er ikke blevet leveret og har ligget stille i flere dage.
På DAOs hjemmeside, kan du bede dem efterlyse din pakke ved at benytte deres formular,

- Du kan også ringe til deres kundeservice på 72330800 mellem 8-12 og bede dem tjekke op på din forsendelse.


Har du brug for hjælp til oventående kan du kontakte Uhlala Knitwear på contact@uhlalaknitwear.dk


Det er en stor hjælp, at du selv prøver at tjekke track og trace ved mindre forsinkelser på levering. Jeg vil selvfølgelig gerne være behjælpelig, for at du kan få din pakke, men jeg har desværre kun adgang til de samme informationer om pakken, som kan findes ved en track og trace sporing.


- Min pakke er forsvundet
Alle forsendelser er forsikret med op til 1000 kr. Hvis din pakke har overskredet DAOs estimerede leveringstid kan den efterlyses hos DAO.

DAO vil som start eftersøge pakken og prøve at lokalisere den, - eftersøgningstiden oplyses af DAO til max 10 dage. Derfor må man i denne proces væbne sig med lidt tålmodighed - ofte finder DAO pakken og får den frem til dig. Erklæres pakken for bortkommet hos DAO gensendes ordren såfremt det er muligt eller der ydes erstatning.


Kontakt Uhlala Knitwear på contact@uhlalaknitwear.dk ved bortkomst af pakke.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Uhlala Knitwear vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

 

Uhlala Knitwear

att: Dina Pedersen
Rentemestervej 11.d stth
2400 København NV

 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på contact@uhlalaknitwear.dk - I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Ingen fortrydelsesret - Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

 - Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

- Levering af digitalt indhold, f.eks. strikkeopskrifter.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:
contact@uhlalaknitwear.dk